Zoek, vind en waardeer zorgaanbieders op ZorgkaartNederland.nlRoosevelt Kliniek is gewaardeerd op ZorgkaartNederland. Bekijk alle waarderingen of plaats een waardering

Acne(littekens) behandeling

Acne is een huidaandoening waarbij de huid meer huidvet(talg) aanmaakt dan normaal. Daarnaast is de huid vaak verdikt en kunnen dode huidcellen niet goed afschilferen. Uiteindelijk resulteert dit tot een verstopping van de talgklier, waarbij vaak een bijkomende bacterie zorgt voor de rode ontsteking(en) in de huid.

Acne behandeling zonder medicatie
Indien nodig advies van dermatoloog voor uitgebreide therapie
Actieve samenwerking tussen huidtherapeut en dermatoloog

Acne komt voornamelijk voor in het gezicht, maar het kan zich ook op de rug, schouders of borst voordoen. Vaak komt acne het meest voor bij jongeren rond de puberteit, maar ook in de latere levensjaren kan het zich nog aandienen. Ernstige acne kan littekens veroorzaken in de vorm van diepe putjes, rode vlekjes of donkere vlekjes.
Acne kenmerkt zich over het algemeen door;
– Mee-eters
– Rode bultjes,
– Puistjes
– Onderhuidse ontstekingen

Acne kan verschillende oorzaken hebben en de precieze oorzaak is niet altijd even goed aan te wijzen. De factoren die invloed kunnen hebben op het ontstaan van acne zijn hormonale factoren, genetische factoren, stress of het gebruik van niet geschikte cosmetica/huidverzorgingsproducten.

Acne behandelen

De belangrijkste behandeling bij acne is het reinigen van de talgklieren.
Daarnaast kunnen er behandelingen geadviseerd worden voor het verwijderen van eventuele littekens en (rest) vlekjes.

Bij een eerste consult zal de huidtherapeut een behandelplan opstellen voor het beste resultaat. Daarbij kan ook een thuisbehandeling geadviseerd worden door het gebruiken van de juiste huidverzorgingsproducten om de acne te behandelen/voorkomen.

Dieptereiniging

Wanneer de huid nog veel puistjes en verstoppingen vertoont bestaat de behandeling uit het diep reinigen van de huid door het verwijderen van de ontstekingen en talgbultjes uit de huid.

Chemische peeling

Een chemische peeling zorgt ervoor dat de (verdikte) huid sneller gaat afschilferen en de talgklieren dieper  gereinigd worden.
Uiteindelijk zal dit ervoor zorgen dat de huid minder snel verstopt en er een beter huidvernieuwingsproces op gang komt.

Lasertherapie

Wanneer de acne (diepere) littekens heeft achtergelaten kan de huid behandeld worden met de C02 laser. Deze laser zorgt ervoor dat er collageen en elastine aanmaak in de huid wordt gestimuleerd, dit zal ervoor zorgen dat de huid egaler wordt.
De CO2 laserbehandeling wordt verricht door de dermatoloog.

Wat kunt u zelf doen?

Een goede verzorging van de huid is heel belangrijk.
De huidtherapeut kan u helpen een goed behandelplan op te stellen voor thuis.
Probeer zo min mogelijk zelf aan de ontstekingen te zitten. Dit kan leiden tot littekens of de acne verergeren.

Vergoeding?

Een acne behandeling kan vergoed worden vanuit het aanvullende pakket van uw zorgpolis.
Het bedrag wat voor deze behandeling wordt vergoed verschilt per pakket en per zorgverzekering, hiervoor kunt u het beste contact opnemen met uw zorgverzekeraar.

Acnebehandeling Dieptereiniging
Chemische peeling
€ 45
€ 55

Acne behandeling zonder medicatie
Indien nodig advies van dermatoloog voor uitgebreide therapie
Actieve samenwerking tussen huidtherapeut en dermatoloog

Heeft u een vraag of wilt u een afspraak maken?