Acne behandeling in Leiden en Delft

Acne kan verschillende oorzaken hebben en de precieze oorzaak is niet altijd even goed aan te wijzen. De huidtherapeut kan u, eventueel in samenwerking met de dermatoloog, wel goed helpen met het behandelen van acne.

Acne

Acne is een huidaandoening waarbij de huid meer huidvet (talg) aanmaakt dan normaal. Daarnaast is de huid bij acne vaak verdikt en kunnen dode huidcellen niet goed afschilferen. Uiteindelijk resulteert dit tot een verstopping van de talgklier, waarbij vaak een bijkomende bacterie zorgt voor de rode ontsteking(en) in de huid.
Acne kenmerkt zich vooral door; mee-eters, rode bultjes, puistjes en/of onderhuidse ontstekingen. Een acne behandeling bij de huidtherapeut kan dit tegengaan.

Acne littekens

Helaas kan acne ook littekens veroorzaken. Dit kan in de vorm van ‘putjes’ in de huid of rode/donkere vlekjes. Ook deze acnelittekens kunnen behandeld worden door de huidtherapeut. Acnelittekens in de vorm van rode vlekjes kunnen worden behandeld door middel van peelings of microneedling. De peeling zorgt ervoor dat het huidvernieuwingsproces sneller op gang komt, waardoor er nieuwe, gezondere huid naar de oppervlakte komt. Met behulp van microneedling wordt door middel van miniscule gaatjes in de huid de collageen en elastine aanmaak gestimuleerd. De huidtextuur verfijnt, littekentjes worden opgevuld en huidteint wordt egaler.
Ernstige acne kan soms diepe littekens achterlaten. De dermatoloog zou deze acnelittekens kunnen behandelen door middel van de CO2 laser. Deze laser stimuleert collageen in de huid waardoor de acnelittekens door nieuw collageen verbeteren. Natuurlijk is voorkomen beter dan genezen, dus acne behandeling voordat er littekens zijn ontstaan is erg belangrijk.

Acne behandeling

Een acne behandeling bij actieve acne bestaat voornamelijk uit het diep reinigen van de huid. Dit bestaat uit het verwijderen van mee-eters en talgbultjes en het legen van actieve ontsteken. Wanneer de acne erg moeilijk te behandelen is door de huidtherapeut kan de dermatoloog van de Roosevelt kliniek medicatie voorschrijven voor een beter resultaat.
De huidtherapeut zal bij acne ook een behandeling voor thuis adviseren door middel van huidverzoringsproducten. Door deze combinatie kan het beste resultaat bereikt worden.
Een acne behandeling van het gezicht kan door de zorgverzekeraar worden vergoed. Deze vergoeding verschilt per verzekering.

De prijs van een dieptereiniging is €45,- en voor een chemische peeling €55,-.

Een overzicht van onze behandelingen door de dermatoloog en tarieven vindt u in onze prijslijst.(zie prijslijst)