De huidtherapeut

Dé paramedicus voor de zorg van het grootste orgaan -de huid- van ons lichaam is de Huidtherapeut. Vele mensen in Nederland hebben te maken een huidaandoening en worden daarmee in hun dagelijkse leven belemmerd. De huidtherapeut speelt hierin een belangrijke rol bij het voorkomen, het omgaan met en het behandelen van huidproblemen.

Door de vele en diverse huidaandoeningen en huidproblemen die mensen ervaren, kunnen ook andere problemen ontstaan. Voorbeelden zijn huidverkleuringen, pijn, jeuk, bewegingsbeperkingen en psychische klachten. Het is daarom van groot belang dat een behandeling vaak integraal in een multidisciplinaire samenwerking wordt ingezet.

Bij Roosevelt Kliniek doen we voor u als patiënt alles voor goede huidtherapeutische zorg. De huidtherapeut werkt nauw samen met de dermatologen en heeft goede contacten met huisartsen.

Huidtherapeut bij de Roosevelt Kliniek

Onze huidtherapeut heeft de 4-jarige HBO opleiding huidtherapie afgerond. Zij is aangesloten bij het Kwaliteitsregister Paramedici en lid van de Nederlandse Vereniging van Huidtherapeuten. Regelmatig volgt onze huidtherapeut cursussen, bijscholingen en gaat ze naar congressen om zo veel mogelijk op de hoogte te zijn en te blijven van de nieuwe ontwikkelingen in huidtherapie vakgebied.

Zie hieronder wat een huidtherapeut precies voor u kan betekenen.