Onverzekerde zorg

Dermatologische aandoeningen komen heel vaak voor. De huisarts ziet in zijn dagelijkse praktijk veel huidproblemen. De meeste daarvan kunnen door de huisarts zelf goed worden herkend en behandeld. Soms is doorverwijzing naar een dermatoloog (huidarts) nodig. De huisarts schrijft daarvoor een verwijsbrief en neemt contact op met een dermatoloog in de buurt of in een ziekenhuis. Indien u een verwijsbrief heeft gekregen dan wordt het consult meestal vergoed door uw ziektekostenverzekering (Let op uw eigen risico van de zorgverzekering).

Naast dat heel veel crèmes, zalven en verbandmiddelen niet meer worden vergoed, zijn er ook steeds meer behandelingen bij de dermatoloog die niet meer door de zorgverzekeraar worden vergoed.

Goedaardige tumoren

De verwijdering van goedaardige huidaandoeningen (goedaardige huidtumortjes), bijvoorbeeld ouderdomswratten, wordt niet meer vergoed.

Dit wordt beschouwd als cosmetische zorg.

Vaatafwijkingen (vasculaire laesies)

De behandeling van vasculaire laesies (vaatafwijkingen) zoals hemangioompjes (bloedvin) en couperose wordt niet meer vergoed.

In heel ernstige gevallen kan dit soms nog wel worden vergoed, als eerst een machtiging wordt aangevraagd bij de zorgverzekeraar.

Pigmentvlekken

Behandeling van pigmentvlekken wordt ook niet meer standaard vergoed. Bij verwijzing van de huisarts kan wel advies gegeven worden en een blekende of peelende crème worden voorgeschreven. Echter deze moet u vaak ook zelf betalen of gaat van uw eigen risico af.

Het is in de Roosevelt kliniek wel mogelijk om dit soort afwijkingen, die vallen onder de onverzekerde zorg, te laten verwijderen. U moet dan echter wel de kosten zelf betalen. Hier vind u een overzicht van de tarieven.

In de Roosevelt kliniek geven we u ook een professioneel en eerlijk advies over de aard van de afwijking, hoe deze het best te verwijderen is en wat u van de behandeling kan verwachten. U wordt geholpen door een ervaren dermatoloog, met expertise in de dermatochirurgie.